Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Surround setup
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Surround setup

 Post Reply Post Reply Page  123 6>
Author
Message
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Online
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Surround setup
    Posted: 01 Maj 2009 at 16:45
Så er den gal igen, nu er jeg næsten færdig med mit M765 projekt, og der dumper enhederne i af døren i øjeblikket. Så nu skal den ultimative Busk Audio biograf bygges, og det blive med inspiration fra M765 projektet.
 
Front Big10: 1stk Vifa XT25, 1stk Scan Speak 15M, 2stk Scan Speak 25w8565-01.
Center 15566: 1 stk Vifa XT25, 2stk Scan Speak 15M, 2stk 18W8545-01.
Sub 10: 2stk 26W4867T00.
 
Fronten kender i fra tråden om 2basser i samme kabinet.
 
 
 
Center
 
Sub
 
Bag og side højttalere er ved at blive tegnet.
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Asger View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 05 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Asger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maj 2009 at 22:35
 Ser godt ud Busk Wink, jeg ville dog nøjes med én 15m i din center da 2 stk. vil skabe en markant udfasning hvis du bevæger dig en smule til siden for den. Evt. placer dem over hinanden. Jeg ved godt at 90 % af de center højtalere man kan købe er lavet på den måde, men er man blot et par stykker der ser film vil udfasningen være et problem.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Online
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maj 2009 at 23:31
Rigtig god point, har selv haft de tanker og er "as we speak" igang med at tegne den anden version. Kom selv til at tænke på hvad der sker når man ligger en højttaler ned, ikke godt. Der vil komme en update på centeren i morgen.
 
Elsker det her forum, her kommer der konstruktiv kritik og hjølp fra alle kanter.
 
Busk
 
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Online
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maj 2009 at 01:07
Så er der lige blevet tegnet en 1,5 times tid, så her er der et nyt forslag.
 
 
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Online
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maj 2009 at 09:11
Så fik jeg også lige tegnet på side og baghøjttalerne.
 
 
Bestykning her er Vifa XT25 og Scan Speak 18W8545-01.
 
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maj 2009 at 09:52
Det må jeg sgu nok sige, du er kommet på arbejde Thumbs%20Up. Muligvis den ledeste center højttaler jeg har set.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Online
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maj 2009 at 15:48
Originally posted by kappen

Det må jeg sgu nok sige, du er kommet på arbejde Thumbs%20Up. Muligvis den ledeste center højttaler jeg har set.
Takker, det var også meningen, den laver jo også 60-70% af arbejdet i en surround setup. Tanken er så at centeren skal drives af en lyngdorf sda2175 i bi-amp, alså 2*200w Wink. fronterne får mine marantz monoblokke, alså 600w pr.stk., side og baghøjttalere får 2 stk lyngdorf sda2175 til sammen, alså 200w pr.stk. og til sidst subben, den får 2stk icepower 1000a, alså 1000w pr.stk., så alt i alt tror jeg nok det skal komme til at gå op i en højere enhed. Lige nu er alle enhederne på plads, og når M765 projektet er helt færdigt bestiller jeg træ til Big10.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Online
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Jun 2009 at 15:03

Big 10 MK3, dette er den seneste idé der er kommet, og jeg kunne godt forestille mig at det bliver denne jeg bygger. Her er det lukkede system ført helt ud, hvilket giver en kabinet volumen til bassen på 258L. Samlet set er kabinettet på 278L. Dette gør målene på højttaleren bliver: 40cm bred, 55,7cm dyb og 200cm høj. Mellemtone kabinettet er lavet med idé fra mellemtone hovedet på den B&W 800 højttaler, så kabinettet bliver cylindrisk i starten og så konisk bagtil for til sidst at munde ud på bagsiden med et 10mm hul. Ekstra front med affasninger for at optimere de akustiske forhold. Denne ændring er især kommet pga. af min tråd med valg af kabinet til ScanSpeak 25w8565-01.

 
Nu lever den i hvert fald op til sit navn.
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Online
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Jul 2009 at 06:46
Så er der lavet udskæringsliste, og der skal ikke så lidt træ til. 25,8m2 MDF i alt, en samlet vægt på 360kg før der skæres idet, godt man har en stor trailer. Nu skal det bare bestilles.
 
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Jul 2009 at 11:31
Er mellemtonen portet?
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 6>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz